Günümüzde ülkelerin gelişiminde dijital teknolojiler itici bir güç haline gelmiştir. Dijital teknolojiler birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da önemli değişimlerin yaşanmasına sebep olmuştur. Bu bağlamda, eğitim alanında çağı yakalamak ve ötesine geçmek için dijital yeterliklere hâkim olmak gerekmektedir. Bu hakimiyet genelde eğitim ortamlarına sağlanan teknolojilerle olduğu gibi özelde de bu teknolojileri eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilecek öğretmenlerle mümkündür. Ülkemizde YÖK 2018 yılında Öğretmen Yetiştirme Lisans Programında yaptığı değişiklikle birlikte programların içerisinde dijital teknoloji kullanımını, teknolojinin eğitime nasıl entegre edileceğini içeren derslere yer vermiştir. Bu durum öğretmenlerin dijital teknoloji kullanımının ve kendilerini bu konuda geliştirmelerinin bir devlet politikası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, 2010 yılında Milli Eğitim Bakanlığının Ulaştırma Bakanlığının desteğiyle hayata geçirdiği FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi öğretmenlere önemli sorumluluklar yüklemiştir. Bu noktada, öğretmenlerin sadece dijital teknolojileri kullanmayı bilmesi tek başına yeterli olmayıp öğrenme-öğretme ortamlarını dijital teknolojilerle ile etkili bir şekilde tasarlama, bu ortamlarda meydana gelen sorunlara çözüm üretme becerisine de sahip olması gerekmektedir. Öğretim Teknolojileri bu becerilerin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretildiği ve disiplinler arası bir yelpazeye sahip olan bir bilim dalıdır. Bu bağlamda, Öğretim Teknolojileri Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programı öğretmenlerin eğitim ortamlarında dijital teknoloji kullanımlarında uzmanlaşmaları ve 21. yüzyılın öğrenme ortamlarını oluşturmalarında önemli katkılar sunabilecek bir lisansüstü programdır.
MEB’in Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri içerisinde öğretmenlerden eğitim-öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlama, bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğrenme materyalleri hazırlama, ölçme-değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanma, öğrenci, meslektaş ve velilerle etkili iletişim kurma, kişisel ve mesleki çalışmalara katılma, alanıyla ilgili sorgulayıcı bakış açısına sahip olarak gerekli araştırma becerilerine sahip olma gibi yeterlikler beklenmektedir. Bu nedenle bu programda açılacak derslerle öğretmenlerin bu ihtiyaçlarına cevap verilebileceği düşünülmektedir. Dolayısı ile bu programın, öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine yardımcı olurken mesleki gelişimlerine de katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
|